středa 10. srpna 2016

Rajčata


Dnes uděláme trochu změnu........

Rajská jablíčka........jo,jo letos jich tedy je......a co teď s nimi.

RAJČATOVÁ POLÉVKA
Ingredience:    rajčata,olivový olej,cibule,bazalka(nejlépe čerstvá), bobulky pepře, celé nové koření,bobkový list,sůl,kousek másla,hl.mouka,voda.........cukr nedávám.

Nakrájíme si cibuli a necháme jí zpěnit na olivovém oleji.Pak přidáme vyzrálá pokrájená rajčata na malé kousky a dáme na zpěněnou cibuli,chvíli podusíme , přidáme koření a čerstvou bazalku(větší množství........necháme chvíli dusit.
Mezi tím si rozpustíme máslo a přidáme trochu hl. mouky.......chvíli mícháme a pak zalijeme vodou......necháme povařit 10min.
Podušená rajčata rozmixujeme(já vyndavám pouze bobkový list)jinak mixuji vše dohladka.Buď přepasíruji a nebo  rovnou naliji do polévky.Pak nechám přivést k varu....případně ještě dochutím.
A je hotovo
Někdy dávám do polévky domácí drobení nebo krutonky z bílé veky.


Dobrou chuť

Domácí sušená rajčata

Na plech dáme pečící papír a na něj rozložíme rajčata(rajče na 4 díly)malá na půlky.
Osolila jsem je hrubozrnnou solí.......můžete posypat sušenou bazalkou.
Troubu jsem nechala zahřát na 180 stupňů(horko-vzdušná)sušíme 30 minut,pak teplotu snížíme na cca 140 stupňů.....ponecháme dalších 30 minut a nakonec snížíme na 100 stupňů a sušíme posledních 30 minut.
Výsledek vypadá takto
Po vyndání z trouby rajčata sundáme na talíř a necháme vychladnout.
Pak vkládáme do připravené nádoby......v mém případě sklenice do které dáme trochu rozmarýnky,česnek......poskládám rajčata....vrstvy opakuji.........zaliju olivovým olejem.
MIŠ-MAŠ

Na výrobu jsem použila:cuketu,lilek,cibuli,česnek,jablka,papriku,bazalku,rajčata,olivový olej.........sůl,trochu pepře a trochu čili koření.
Lilek,cuketu,papriky , cibuli a jablka jsme nakrájela na malé kousky,okořenila........vložila do pekáče,na  který jsem nalila trochu olivového oleje........zalila trochu vody a vložila do trouby.Pekla jsem odkryté na cca 200 stupňů-občas promíchala.
Po dokonalém změknutí jsem přidala rajčata a nechala péct dále....pár minut před koncem jsem přidala ještě bazalku.
Teplou směs jsem  plnila do sklenic,zavíčkovala a sterilizovala.


Máte nějaký zajímavý recept ........s rajčaty?
Hezký den Marťula

3 komentáře:

  1. Ahoj Marti!
    My většinu rajčat sníme jen tak,anebo v nějakém zeleninovém salátu.
    Pokud jich ale bude nadbytek,chci zkusit vyrobit nějaký kečup,určitě Taťkovu majdu a na sušená rajčata se chystám taky.
    Marti,moc zdravím!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Marti, to je dobrůtek. Mňam, hned bych si polévku dala. Je pravda, že jsem ji ještě z rajčátek nevařila. Ty sušené rajčata zkusím, ty mne lákají.
    Zatím však všechny rajské dokážeme sníst, ale máme bezva sousedy ve vesnici a ty přebytky rádi darují. Měj se moc hezky. Pa Z❤❤

    OdpovědětVymazat
  3. Miluji rajčata a umím jich sníst neuvěřitelné množství :o) I pokrmů z nich.
    Milujeme třeba španělský salát s chorizem (salám na kostičky osmahnout a nechat vychladnou, smíchat s rajčaty).
    Marti, přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...