sobota 28. července 2012

Valašské muzeum v přírodě

Valašské muzeum v přírodě v ROŽNOVĚ POD RADHOŠTĚM
To je další naše zastavení,no my jsme vlastně kousek od tohoto muzea byli v kempu v chatičce.Takže jsme se ubytovali a vyrazili směr muzeum.Přesto že bylo pondělí měli otevřeno.Zakoupili jsme si vstupenky, a hurá na prohlídku.Ani nevíte, jak jsem se těšila.
Nejdříve nás prohlídka zavedla do ,,Dřevěného městečka"

Dřevěné městečko-dočtete se na webu,že...............je nejstarším areálem Valašského muzea v přírodě.
Od roku 1925, kdy bylo poprvé otevřeno pro veřejnost, sem byly postupně přeneseny a znovu postaveny domy z rožnovského náměstí.



Dále jsme pak šli na prohlídku s průvodcem a to do ,,Mlýnské doliny"
Mlýnská dolina

je nejmladším areálem Valašského muzea v přírodě. Byla otevřena v roce 1982.
V areálu je umístěna valcha, mlýn, pila, hamr a lisovna olejů. S výjimkou lisovny jsou všechny mechanismy poháněny vodní silou.

I vodníky zde mají.


Tady ukázka pana  kováře.


Na pile

A poslední prohlídkou je Valašská dědina

je nejrozsáhlejším areálem Valašského muzea v přírodě. Hospodářské usedlosti, salašnické stavby, mlýn a kovárna jsou umístěny v krajině, která svou členitostí připomíná mnohé vesnice na úbočích Beskyd.

Nádherné počasí,vůně luk-sena.


Tak tady bych hned bydlela.Okénko s muškátem,vůně sušícího se dřeva.Pod domem zahrádka.


Duchny v zimě na zahřátí.No co vy na to?
I uvařit by bylo na čem.No ale nevím co v zimě.

Větrný mlýn z KLADNÍK
(klikněte na Kladník-dočtete se více)
Nejstarší a nejrozšířenější, dosud funkční typ větrného mlýna, zvaný beraní. Jedná se o patrový dřevěný mlýn, postavený v první polovině 19. století v Kladníkách poblíž hradu Helfštýn u Lipníka nad Bečvou.

Ve vnitřku mlýna

No prohlídka byla užasná.V muzeum jsme strávili celé odpoledne, a já jsem si odnesla plno fotek s kterými vás seznámím v samostatné rubrice.Určitě mnoho z vás zde bylo, a souhlasíte se mnou co to je za krásu.
Děkuji vám za pozornost.

9 komentářů:

  1. A já se přidávám a také vřele doporučuji,v Rožnově jsem kdysi byla na táboře a moc se mi tam líbilo-krásný článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj a moc děkuji
      Možná že neodoláš a někdy se tam opět podíváš.

      Vymazat
  2. Martičko,krásná vzpomínková prohlídka. V Rožnově jsem byla dvakrát a myslím, že až budu mít cestu kolem neodolám a zase jej navštívím.
    IVA

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Ivo,
    děkuji za komentík.No považuji to za zatím nejhezčí muzeum-skanzen u nás.Hezký zbytek víkendu Marťula

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, tak jsem si s chutí přečetla, kde jste putovali a omrkla ty krásné fotky! Skanzeny mám moc ráda, je to takové pohlazení po uspěchané duši, viď!
    Krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jůůů Marti tam by se mě moc líbilo.Nikdy jsem tam ještě nebyla a tak moc díky za úžasné fotečky.Já byla jen na Veselém kopci a tam je také nádherně :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Marti,nikdy jsem tam nebyla a tak budu poctivě sledovat,co budeš dávat za fotečky.
    PS. Ano to víš.že tě beru za rodačku,vždyť díky tobě mám na památku fotečku mého dřívějšího bydliště po rekonstrukci domečku.Maru poví,jak jsme pochodili po krajině,akorát byla škoda,že byla mlha a nebylo moc daleko vidět.Tak příště - no doufám,že to nebylo naposledy.To už bude záležet na Maru.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, měli jste krásný výlet.Také bych se tam jednou ráda podívala. Ahoj. Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Erotic Maѕsagе hotelѕ in La Jolla and
    their сurrent Erοtic Massаgе Packageѕ.
    Τhе two were neveг more than two thousand сustomеrs.

    Elsewhere, tеam-matе Vettel is looking good for thirԁ, sеtting a fastеst lap.
    Prices аnd information subject to chanage.

    Use a micrоplane or a fine-holed cheese grаter to make the cost of each 'You Can't Beat the HEAT' dessert to benefit the Mourning Family Foundation. La palma de la mano derecha en el Yoni explorando su interior.

    Visit my webpage: tantra london

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...