čtvrtek 27. července 2017

TIP NA VÝLET

ZŘÍCENINA HRADU A ZÁMKU ZVÍŘETICE
Zvířetice jsou rozsáhlá zřícenina hradu přestavěného na renesanční zámek nad vesnicí Podhradí asi 2 km jihozápadně od města Bakov nad Jizerou ve výšce 250 m n. m. Od roku 1958 je zřícenina chráněna jako kulturní památka ČR.


Dočtete se
V předhradí se dochovaly pouze terénní relikty staveb a budova renesanční sladovny. Čelní stranu a boky hradního jádra chránil mohutný příkop a před ním ještě val. Jádro mělo lichoběžníkový půdorys a na čelní straně stály v nárožích okrouhlé věže. Severní věž byla zvýšena během renesanční přestavby, kdy k ní byla také přesunuta brána, která se původně nacházela u západní věže. Ta se dochovala jen částečně a třetí věž, která stávala ve východním nároží, byla zbořena a nahrazena barokní kaplí. Z paláce, který stál nad řekou na jižní straně, se dochovaly valeně klenuté místnosti přízemí. Budova podél západní zdi je pozdně gotického původu a zástavba na čelní straně vznikla v období renesance


Výšky moc nemusím,i když bych řekla,že je to již lepší.......ale dostat se nahoru na věž.... byla odvaha.
Koukněte se na to zábradlí.....nedovedu si představit jít nahoru s dětmi.....ty otvory jsou tak velké.....a je to pěkná výška.



více se dočtete ZDE


Mějte se 
Marťula



5 komentářů:

  1. Marti, Zvířetice mám ráda, ale přiznám se, že tam taky s dětmi nechodím. Kdysi jsem tam byla se školními a trnula jsem hrůzou. Byla jsem ráda, když jsme byli všichni a v pořádku. Jestlipak jste se stavili podívat se na zvířetickou keramiku? Přeji krásné dny Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Marťulko,
    další naramný tip na výlet.Letos si s Bydlikem užijeme..zapisuji na seznam toulání po té naší zemičce.. Krásný den ti přeji,i když u nás zrovna moooc leje..Z❤

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, již z fotek na mne dýchá historie, zvláštní místo. Neznám a zapisuji.
    Hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé, tak tady by se mi také líbilo. Nádherné místo, nikdy jsem o něm neslyšela. Ale za podívanou stojí, jenže od nás dálka veliká, takže děkuji za tuto prohlídku.
    Krásné dny přeji. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkná zřícenina a bezva tip na výlet, protože tam jsem ještě nebyla...

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...