čtvrtek 20. července 2017

DNES PŮJDEME NA ZÁMEK

Naše oblíbené výlety.......

Stránov je novorenesanční zámek v obci Jizerní Vtelno u Mladé Boleslavi, přestavěný z původního středověkého hradu podle návrhu architekta Josefa Schulze.
Na místě dnešního zámku stála původně dřevěná tvrz, na které se připomíná v roce 1429 pan Bohuněk ze Stránova. Na jejím místě nechal postavit Jaroš ze Sovojovic v letech 1463–1468 pevný gotický hrad, který dostal jméno Nový Stránov.
O historii se dozvíte více ZDE

DOČTETE SE
(Stránov-wikipedie)

Svůj dnešní romantický vzhled získal zámek při novorenesanční přestavbě na konci 19. století, kterou provedl v letech 1890–1894 podle projektu Josefa Schulze stavitel J. Mráz na zakázku Marie z Valdštejna a Vartemberka.

Zámek v roce 1917 koupil prezident Škodových závodů a senátor parlamentu Josef Šimonek, který byl za zásluhy o rozvoj průmyslu povýšen do baronského stavu. Jeho syn František Šimonek s rodinou žil na Stránově až do znárodnění v roce 1950.

Po znárodnění byl zámek využíván jako dětský domov (v předzámčí sídlilo JZD), čemuž odpovídaly i veškeré necitlivé úpravy (toalety a umývárny byly vestavěny i do chodeb a hlavních reprezentačních prostor apod.).

Od roku 2003 je Stránov opět v rukou rodu Šimonků. Zámek byl roku 2004 poprvé ve své historii zpřístupněn veřejnosti, postupně probíhají částečné rekonstrukce interiérů i exteriérů zámku.



POHLED Z VĚŽE 
na
JIZERNÍ VTELNO
železniční most

Most je na železniční trati mezi Benátkami nad Jizerou a Vincem. Je dlouhý 152 m, vysoký 27 m a široký 5 m. Tento železobetonový viadukt o třech obloucích je z roku 1924 a jeho stavba trvala 120 dnů.



STARÉ HRAČKY 
PRO HOLKY A KLUKY


MĚJTE HEZKÝ VEČER
MARŤULA



12 komentářů:

  1. Marti, pro Stránov mám slabost, ty arkády jsou úžasné!
    Měj příjemný večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo,jo bylo tam moc pěkně a také se mě líbily.
      Hezký den Marťula

      Vymazat
  2. Tak tenhle zámek vůbec neznám - tak díky za zprostředkování návštěvy a možná i tip na nějaký výlet (protože se mi zámek líbí).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě až pojedete okolo se zastavte podívat.
      Hezký den Marťula

      Vymazat
  3. Zámek se mi líbí, ale přiznávám, že o něm slyším poprvé.
    Hezký večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také o něm nevěděla,ale tak nějak jsem náhodou na něj přišla.Je tam moc hezky.A stálá expozice hraček je moc hezká.
      Hezký den Marťula

      Vymazat
  4. Marti, za to já tenhle zámek znám jako své boty:o). Narodila jsem se v Jizerním Vtelně. Mám tam bratra a svůj rodný dům hned naproti místnímu krámu u rybníka. Na tomto zámku se ženil můj syn a moc ráda vzpomínám, když tam byl dětský domov a chodili jsme si tam hrát se zámeckými dětmi. Můj kamarád dělá na Stránově kastelána. Viadukt jsem několikrát jako holka tajně prolézala a do Jizery jsme se chodili koupat. Moc krásně jsi ho nafotila a mě se chce vrátit zpátky domů a do dětství. Bohužel cesta zpátky není. Měj se moc krásně a díky Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé,tak to je supr......o zámku nebyla nikde zmínka,našla jsem ho náhodou.
      Je tam moc hezky,svatba tam musela být úžasná.Jen si tam nedovedu představit ten dětský domov.
      Pohled z věže je supr,a pohled na tak krásný most mě dostal.
      Měj se moc hezky a užívej si léta
      Marťula

      Vymazat
  5. Ahoj Marťulko,
    opět jste navštívili nádherné místo..I já tento zámek neznám a už si připisuji na seznam 😉..Letos nás čeká dovolená s Bydlikem po krásách naší země...Tak uvidíme co uvidíme 😉...Marti měj se moc krásně,pa Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude supr dovolená.....já sice bydlík nemám.....ten chybí a moc by se hodil....při našich častých toulkách.
      Měj se hezky Marťula

      Vymazat
  6. Zámek vypadá nádherně, slyším o něm sice poprvé, ale o to ti více děkuji za to, že jsi ho dala sem na blog, aby se mohli i ostatní pokochat jeho krásou. Takže děkuji za tip na výlet. Evaluna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač.....je tam opravdu moc hezky
      Hezký den Marťula

      Vymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...