úterý 26. května 2020

FÍKOVNÍK aj................

FÍKOVNÍK

Všechny rostliny které v tomto příspěvku jsou....TEDY AŽ NA TU POSLEDNÍ
kupuji na......

Začala jsem kdysi koupí PEPÍNA....jsou to naše oblíbené plody, a píšu si o rostlinky každý rok.
Vždy přijdou dobře zabalené a vpořádku.

Časem jsem zakoupila na zkoušku FÍKOVNÍK
a můžu říci,že jsem dobře udělala.
Jak pěstovat dočtete se ZDE

Náš fíkovník je po třech letech zasazený do volného prostoru ke zdi, která je na jižní straně.Od té doby je venku i přes zimu-NEVYNDAVÁM JEJ.Má velice bujný růst....jak do výšky ...tak i šířky,musím jej trochu krotit.Hnojím,zalévám,jinak nemá zvláštní nároky.Loni měl snad nejvíce plodů....ty před zimou jsem otrhala, a i ty tak nějak dozrály.Listy fíkovníku na zimu opadávají,kořeny zakryji listím ze zahrady a vršek obalím.Jo a provedla jsem zkrácení výhonů.Takto krásně obrůstá, a co jsem koukala začíná mít plody.


Zároveň s fíkovníkem jsem si zakoupila KIWI
To jsem zasadila tehdy do velikého truhlíku do pergoly,kde se pne.
O jeho pěstování se dočtete ZDE
LONI JSEM SI PŘIKOUPILA další rostlinky......je velice dobré....jí se i slupkou.



Loni jsem si koupila 
RAJČENKU
PLODY na obrázku nejsou MOJE!,ale takové by měly být.

Rostlina s jemně kyselkavými osvěžujícími plody s jemným nádechem chuti ananasu, jahod a černého rybízu.....více se dočtete ZDE
Tak uvidím jestli letos vykvete a bude mít nějaký plod,abych mohla ochutnat.

A tady je PEPINO....více ZDE


A tady je úroda


Tady představuji rostlinku
TAMARIND
Vypěstovanou ze semínek
Kdy bude plodit, a zda vůbec?
DOČETLA JSEM SE TOTO

Lze tuto exotiku pěstovat doma?

Některé exotické ovoce bývá složité sehnat na pultech vašich obchodů a tak v případě, že vás tamarind zaujal, určitě vás napadlo, jestli je možné jej vypěstovat i v našich domácích podmínkách. Rostlinu můžeme vypěstovat snadno a i celkem rychle a budeme k tomu potřebovat pouze semena. Ty by naprosto bez problémů měla začít klíčit přibližně po pár týdnech. Rostlina má ráda teplo a světlo, ideální teplotou na pěstování je rozmezí kolem 28 až 30°C. Především u rostlin mladých se musíte mít na pozoru. Jsou totiž velice citlivé na případnou změnu teplot, nebo na výkyvy v zálivce. Na co si však budete muset počkat, jsou plody. Těch se totiž dočkáte přibližně až po deseti letech. Věřte však tomu, že se rozhodně vyplatí si počkat. Do doby než rostlina začne plodit, vám rozhodně nebude dělat žádnou ostudu, protože půjde o okrasnou květinu, kterou budete moci pěstovat obdobným způsobem jako bonsaje.


NO,tak to nebudu komentovat....neboť nevím zda po přesazení přežije....a.......

Přeji hezký den 
Marťula

3 komentáře:

  1. Marťulo, ty se tedy pouštíš do pěstování exotiky. Třeba u fíků by mne vůbec nenapadlo,že u nás může i plodit...

    OdpovědětVymazat
  2. Nikdy jsem si netroufla koupit exotické rostliny do našich podmínek a zírám jak ti krásně rostou /a plodí/. Uvažovala jsem o kiwi a pepínu, to bych ráda měla na zahradě. Musím pouvažovat, zda by se někam na zahradu vešlo :-).
    Krásné dny Marťulo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Marťulko,
    obdivuji tvoji exotiku 😊.. u Tebe se jí tak daří.
    Také bych se v novém domečku mohla o některou pokusit.Jen co dáme zahradu trošku do kupy.
    Posílám ti mnoho pozdravů a krásné dny ti přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...