středa 6. července 2016

Klášter Sázava

Leží v městečku SÁZAVA nad stejnojmennou řekou.
Je to národní kulturní památka.......dominantou celého areálu je gotické trojlodí z červeného pískovce...je ale nedostavěné

DĚJINY SÁZAVSKÉHO KLÁŠTERA 
NAJDETE ZDE
Vstupní brána


Severní klášterní zahrada
Odkryté základy kostela sv.Kříže se nachází právě v této zahradě.


Moc pěkné.......stojí za prohlídku
Marťula




6 komentářů:

  1. Marti tam je moc krásně. A můžu to potvrdit, tam nás totiž před pár lety zavedla naše moto cesta.☺
    Měj se moc hezky, pa Z❤

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, děkuji za nádhernou procházku.
    Měj se krásně. Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Marťulko, krása!
    když jsem tam byla poprvé, ani jsem nedýchala...
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko -typy na výlety se nám právě hodí - a ten tvůj je zajímavý !!! díky♥Iva

    OdpovědětVymazat
  5. Článek mi připomněl, že Sázava - resp. klášter je dluhem na mé "cestovatelské" mapě. Jezdila jsem kousek odtud na tábory jako vedoucí a provianťák . Takže ze Sázavy jsem nejlíp znala sámošku a na klášter nikdy nedošlo. A když jsme to chtěli před pár lety s manželem napravit, byla v Sázavě nějaká pouť či podobná akce - všude mraky lid, žádný klid, tak jsme to vzdali... Budeme se muset vrátit...

    OdpovědětVymazat
  6. Tak v Sázavě jsem byla jako malá holka s tatínkem a úplně náhodou jsme tam potkali mou kmotru, která se tam odstěhovala. Ráda bych se tam podívala znovu. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...