pátek 8. srpna 2014

Ciabatta-čabata

Je to bílý chléb.Je jednou z nejzákladnějších příloh, které Italové používají k mnoha jídlům.
A tak jsem se rozhodla se je pokusit upéci------recept ZDE
Musím hned v úvodu říci,že je opravdu moc dobrá.Mouku jsem dávala půl na půl...to je klasická hladká mouka a pak pšeničná hladká chlebová.Syrovátku,co mě zbyla z odkapaných jogurtů a šlehačky na výrobu dom.lučiny.Dolila jsem jí  trochou vody a ohřála,přidala droždí a nechala udělat kvásek.
Těsto se skládá : hladká mouka,sůl,čerstvé droždí,voda,extra panenský a olivový olej.Všechny  ingredience jsem dala dohromady a hnětla a hnětla tentokrát ručně.Nechala chvilinku odpočinout a pak jsem těsto dala na vál a vpravila do něj naložená,okapaná sušená rajčátka a olivy,které jsem předem rozdrtila mixérem na menší kousíčky.Vrátila zpět do mísy a hnětla.Pak jsem si vymazala skleněnou misku oliv.olejem  a těsto do ní vložila a nechala odpočívat.
Zhruba po dvou hodinách jsem si těsto vyklopila na vál a rozkrojila na tři díly,které jsem jemně upravila a dala na plech.
Mezi tím jsem si zapnula troubu  na program horkovzdušné na stupeň 250, nechala zahřát a pak jsem tam plech s čabatky vložila.Tento program používám velice málo. 
Po upečení jsem povrch potřela oliv.olejem z naložených sušených rajčat v kterém byl česnek a rozmarýnka.Pokud bych povrch nepotírala byl by velmi křupavý,takto je vláčný a voňavý.
Zde je vidět nasekané olivy a sušená rajčátka.
Doporučuji všem vyzkoušet.
Tak co dali by jste si?
Budete grilovat? Upečte si čabatu.

Přeji hezký víkend všem i těm co musí pracovat tak jako já.
Marťula



4 komentáře:

  1. Povedla se Marti, taky na ní mám někde recept:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, povedla si ti parádně. Taky ji peču a je to dobrota.
    Hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Noce blog, wonderfull fotos, greeting from Belgium

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, vypadá moc povedeně! Domácí pečivo je u nás v kurzu, tak se možná odhodlám zkusit i ciabattu:-)

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...