pondělí 8. srpna 2011

♥Znojmo♥

Výlet do Znojma-ale tentokrát autem.
Ve Znojmě jsem již byla asi dvakrát.Město se mě líbí.Přesto že se bojím výšek jsem se doslova vyšplhala na věž(ten kdo má stejný problém ví o čem mluvím).

Jak jsme tak chodili po městě  najednou před náma vodník.Byl upovídaný,prý se vrátil z Třeboně.Asi měl pravdu,protože jsme tam koncem července byli a vodníci tam měli slet a že jich bylo!
Vodníky,čarodky,skřítky aj.....zbožňuji,vodníček byl hodný a máme společné foto.
a jdeme dál.
Květena Znojma je nádherná,teda mě se alespoň líbí.


Dál jsme šli směrem k hradu a rotundě na kterou jsme bohužel nemohli z důvodu vysoké vlhkosti v ní.Tak alespoň bylo foto.

Rotunda sv. Kateřiny je národní kulturní památkou a jedním ze symbolů české státnosti. Jedná se o unikátní stavbu románské rotundy, která je jedinou zcela dochovanou památkou přemyslovského knížecího hradu ve Znojmě, založeného patrně již knížetem Břetislavem I. jako součást opevnění jižní hranice přemyslovské Moravy.

Další  zastavení bylo Znojemské podzemí.(o podzemí klikni na odkaz)
Výlet jsem zakončili jak jinak než dobrým obědem.


Žádné komentáře:

Okomentovat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...