neděle 24. listopadu 2019

ZAČALA JSEM PERNÍKOVĚ

Každým rokem peču perníkové stromečky....a tak je tomu i letos

RECEPT NA TĚSTO
400 g HLADKÉ MOUKY
150 g CUKRU
2 LŽÍCE MEDU
1 VEJCE
1 ŽLOUTEK
100 g MÁSLA
1 LŽÍCE PERNÍKOVÉHO KOŘENÍ
1 LŽIČKA SODY
♥ Na vál si dám mouku do které udělám důlek...přidám cukr,vejce,perníkové koření,sodu(mohu přidat i 1 lžíci kakaa)♥
♥V kastrůlku si opatrně rozehřeji med s máslem...stále míchám do rozpuštění.♥
Po zchladnutí přidávám do mouky....a zpracovávám těsto,které nechám v chladnu odpočinout....cca 2 hodiny.

TAKÉ jsem si pohrávala s oknem v kuchyni.
♥ Z těsta vyválíme plát a vykrajujeme různé tvary.....pečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů...cca 8 až 10 minut....horké potírám rozšlehaným vejcem.♥


♥POLEVU♥
1-2 BÍLKY ....Podle toho kolik mám zdobení
Prosátý několikrát moučkový cukr,pár kapek citrónové šťávy.
Šlehám šlehačem na nejnižší rychlost...než je poleva pěkně hladká.




HEZKÝ NEDĚLNÍ VEČER
♥MARŤULA♥

5 komentářů:

  1. Marti u tebe už začaly vánoce. Krásná inspirace.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, máš je krásné. Já si na stromečky koupila formičky, ale dělala jsem je snad dvakrát, nemám na to trpělivost a zdobení i taky moc nejde...

    OdpovědětVymazat
  3. Taky už mám upečené perníčky, jen je ještě ozdobit. Budu dělat malé pytlíčky na výstavu, kterou pomáhám instalovat a potom na naše vánoční loutkové představení a něco pro doma. Ty Tvoje stromečky jsou moc hezké!!!!! Že bych se do nich ještě pustila ?
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné perníčky. Já jdu právě zadělávat, zítra upeču a o víkendu budu zdobit. Už se na to docela těším :)
    Přeji ti krásný večer

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...