středa 25. září 2019

Od nás.........

Po delší době přicházím s fotkami ze zahrady.
Zahrady jsem si letos užila dosti...sklizeň dobrá,třešně,maliny, ostružiny,jahody...co mě nejvíce potěšilo byly melouny....po celé léto jsme si je dopřávali.
Letos poprvé velké množství fíků....krásně zrály,ale ty co jsou tam teď již nedozrají.
Fíkovník mám přes zimu venku v zemi,má již obří rozměr,je na jižní straně u zdi a tam se mu prostě daří....jeho růst budu muset krotit.
Na co jsem zvědavá je  RAJČENKA-je to pro mě novinka
(pokud chcete vědět víc klikněte Na název)
Zatím vyrostla takto a  plodit bude až příštím rokem.....snad vydrží.

Další velkou sklizní jsou rajčátka,cukety,okurky



Napravo dozrávající KIWI




Ještě krásně kvetou surfinie v truhlících.
Ty bochánky podél chodníku je loni vysazená levandule....je po odkvětu sestříhaná,ale v době kvetení docela dost zasahuje do chodníku a tak budu muset vymyslet nějaký plůtek...


Pomalu začínám osazovat truhlíky vřesy,maceškami..........

A protože mám tento týden nějaký ten den dovolené,tak jsem se pustila do úklidu zahrady.....odstraňuji vše suché........ale už se to pěkně rýsuje,jenom těch slunečnic co bylo...



Mějte hezký podzim
MARŤULA

11 komentářů:

  1. Je krásné dívat se na Tvoje fotky. Úrodička všeho druhu a kytky to vše zkrášlují.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a přeji hezký podzim.Mám radost když něco vyroste a můžeme ochutnávat,tak jako letos úroda fíků.

      Vymazat
  2. Ahoj Martulko,
    zahrada se ti náramně odměnila za tvoji starostlivost. ..
    Můžu se tě pěkně prosím zeptat zda-li fík zkracuješ ??. Mám ho rok, měli jsme asi šest fíků.Tak pořádně nevím co s ním 😊
    Posílám mnoho pozdravů a měj se moc krásně.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zdeni,moc zdravím.
      Ano zkracuji,letos budu muset vršky ostříhat abych ho mohla ukrýt na zimu,je strašně vysoké.Loni jsem ho stříhala až na jaře,ono zesílelo a od spodu se rozrostlo.Roste jak blázen.Jeho výška je teď cca 3 metry...já na něm mám pořád fíky,ale ty už nedozrají...tak uvidím....
      Přeji hezké odpoledne Marťula

      Vymazat
  3. Marti, fotečky jsou nádherné. Úrodu máš parádní, radost se podívat.
    Chtěla bych se zeptat, kdy jsi měla první úrodu kiwi a jestli máš nějaké vychytávky na pěstování. Já si letos jedno koupila, tak doufám,že přezimuje.
    Marti, měj se krásně a přeji pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani
      Moc si nepamatuji,ale myslím že třetím rokem.Vychytávky nemám.Letos jsem přikoupila další.Co máš za druh?
      Píšu odkaz odkud kupuji http://www.pepinogold.cz/vše se dá objednat na jaře
      Teď zrovna sklízíme....je moc dobré a vyzrálé...jí se celé.Já jsem měla doposud dvě rostlinky a tak na jaře přikoupila další dvě.Kupuji tam i pepina a letos jsem přikoupila rajčenku.
      Hezké odpoledne Marťula

      Vymazat
    2. Ahoj Marti, moc děkuji za odpověď ohledně kiwi. Já bohužel nevím jaký mám druh, někde jsem vytratila ceduličku. Na odkaz se hned kouknu, já kiwi koupila v UNIHOBBY , nevím jestli to byl dobrý nápad. Když tak na jaře koupím nové.
      Marti, měj se krásně. Jana

      Vymazat
  4. Martí, podzim je již znát, cítit na každém kroku.
    Z úrody musíš mít náležitě radost.
    Prima dny
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji,jo vždy něco překvapí,ale i něco zklame,jako letos pepina.Byla něčím napadena...rostlinky a tak jsem je vyhodila.
      Hezké odpoledne Marťula

      Vymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...