neděle 28. července 2019

MARMELÁDY

LETOS POPRVÉ,jsem vlastně ochutnala své fíky....úroda je veliká a rostou nové,ale jestli dozrají uvidíme....je už to doslova ohromný keř,i další nová rostlinka se mě povedla vypěstovat...tzv.hřížením.....a co s nimi?

MARMELÁDA
FÍKOVÁ.....S PŘÍDAVKEM ANGREŠTŮ A CITRÓNU.


Fíky jsem pokrájela na malé kousky,přidala angrešt...nechala dusit do změknutí přidala cukr,pektin a citrón...nechala chvíli probublávat
Potom jsem přes cedník přecedila....hustou část rozmixovala...dala zpět, sebrala lžící pěnu a nechala ještě chvilku vše spojit dohromady


MARMELÁDU Z OSTRUŽIN
OSTRUŽINY propláchneme,prosypeme cukrem a necháme stát nejlépe přes noc.
PAK NA MÍRNÉM OHNI VAŘÍME CCA 15 MINUT...můžeme přidat citrónovou šťávu a kůru.


PŘÍŠTĚ VYZKOUŠÍM.....rajčátek bude hodně.

Sicilský rajčatový džem
1kg rajčat (nejlépe malá cherry), 450g krupicového cukru, citronová šťáva z 1 citronu, 1 lžíce Balsamika, půl hrsti sušené nebo čerstvé pokrájené bazalky
Rajčata překrojíme na půlky a dáme na plech s pečícím papírem. Pečeme 30 minut na 160 stupňů. Pak přepasírujeme přes sítko, přidáme cukr a přivedeme k varu. Vaříme asi 10 minut. Potom přidáme citronovou šťávu a na mírném ohni vaříme do zhoustnutí. Když je džem dostatečně hustý, přidáme bazalku a nalijeme do skleniček. Buď uchováváme v ledničce, nebo zavaříme 10 minut na 75 stupňů.  


MĚJTE HEZKÉ LÉTO
MARŤULA

4 komentáře:

  1. Marťulo, ty se tedy pouštíš do zajímavých kombinací. Já o víkendu dělala rybízovou klasiku - na Vánoce do cukroví...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je teda sen..tolik fíků...
    Fíky miluju, obdivuji, že tolik a ještě dozrály...Tak si jich užijte a ať se nové marmelády podaří a chutnají tak skvěle, jak vypadají.
    Sladké léto i k vám...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsou zajímavé marmelády. Určitě jsou moc dobré.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Fíková marmeláda, to je pecka! Já teda kupuju, fíky tu nemáme (tak můžu v dobrém závidět).
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...