úterý 22. srpna 2017

NĚCO ZE ZAHRADY.........


Tuto rostlinku jsem dostala a ani jsem nevěděla jak se jmenuje.......LILEK PŘEVISLÝ.....JASMÍNOKVĚTÝ
Lilek převislý je balkonová rostlina. Vytváří velmi dlouhé výhony, na kterých bohatě nakvétají krásné bílé květy po celou sezonu.


NÁVOD NA PĚSTOVÁNÍ:
Solanum jasminoides pochází z Brazílie. Je to stále zelená rychle rostoucí převislá rostlina, která se v posledních letech těší velké oblibě.
Rostlinu vysazujeme do běžně dostupného zahradnického substrátu nebo substrátu na balkónové rostliny a po zmrzlých mužích truhlík nebo
závěsný květináč umístíme na slunné nebo polostinné místo. Pokud rostlině v době vegetace dopřejeme vydatnou zálivku a každý týden do konce
srpna přihnojíme, odvděčí se nám záplavou bílých květů. Z důvodu vysokých nároků na vodu a živiny doporučujeme pěstování v samozavlažovacích
truhlících či květináčích.
Na podzim převisy seřízneme asi na polovinu a rostlinu přezimujeme ve světlé a chladné místnosti při teplotě + 4 až 10 °C. Pouze mírně zaléváme.
Začátkem března rostlinu přesadíme do nového substrátu a pře neseme na světlé a teplé stanoviště, kde opět začne růst.


                                                                                     PEPINO
Část úrody našeho pepina........už se těším až dozrají......i když.... jedno už jsem měla a jeho chuť je hm....mňam,mňam.

SUCHÉ VAZBY

a  mé oblíbené IBIŠKY
Usušené květy.......OKRASNÉHO ČESNEKU


Nalevo RUKOLA........
Listy rukoly se používají ke konzumaci do salátů a dalších různých jídel. Rukola má hořce – jemně štiplavou chuť a je výborným doplňkem do libovolného jídla.

Rajčátka....letos bohatá úroda jak červených,tak hlavně žlutých....doslova obaleny velkými hrozny....tvar hruštiček.

Za plotem zahrady máme potok..........a u něj nutrie


HEZKÝ VEČER VŠEM
MARŤULA

6 komentářů:

  1. Pepino vypadá zajímavě, suchý květ okrasného česneku je super. A vůbec - i ostatní fotky jsou pěkné - hezky ti to kvete a nutrie si cvakla moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Zahrádky plná nejen krásy, ale i vitamínů.
    Pěkně nafocené nutrie.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, pěkně jsi zahradu nafotila. Moc mě zaujalo Pepino, to vůbec neznám, musela jsem se podívat na internet, co je to za plody.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marťulko,
    tvá zahrádka je opravdu výstavní. Nádhera.. Nevím kde jsem udělala chybu já,ale Pepíno mi nevykvetlo. Keříčky mám nádherné,ale bohužel nic víc.No příští rok zkusím znova a na jiném místě 😉.. Krásný večer,pa Z❤

    OdpovědětVymazat
  5. Marťulko, ty a tvoje zahrada, to je prostě pojem! Nádherné fotky!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je opravdu krásná zahrada a myslím, že kdybys zasadila motyku, tak ti obroste a bude mít nějaké ovoce. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...