úterý 11. dubna 2017

Medvědí česnek


Tak konečně dnes jsem se dostala na výlet za medvědím česnekem.......snad poprvé jsem viděla takové množství....já ho vlastně vždy dostávala nasušený....na sběru jsem nikdy nebyla.
A tak letos jsem se rozhodla jít si ho natrhat.....no jó,ale vždy když jsem měla volno a nemusela být v práci tak pršelo....po dvakrát to nevyšlo,ale dnes už......jó.
Za česnekem jsem jela od nás dosti daleko,ale bydlí tam má rodina......takže jsme s taťkou vyrazili na kolech.....ale to už bylo jen kousek......kousek od místa je řeka.......Labe.Bylo krásně, sluníčko svítilo mezi stromy, a my strávili necelé dvě hodinky v lese......sice bylo trochu chladno,vítr se opíral do větví stromů.....a já seděla na bobku  trhala a čichala tu česnekovou vůni.
Byla jsem ráda,že se počasí vydařilo a svítilo i sluníčko.

MEDVĚDÍ PESTO
Medvědí česnek,mořská sůl,extra pannenský olej
Medvědí česnek opereme,rozkrájíme na malé kousky....pak dáme česnek do vetší mísy....zasypeme solí,nalijeme olej a tyčovým mixérem rozmixujeme.
Plníme do malých skleniček.....ne do velkých(kvůli spotřebě)...navrch dáme ještě lžičku olivového oleje.....uzavřeme.
Skladujeme v tmavé místnosti.
Po otevření skladujeme v ledničce.

Tak a teď suším a suším

Mějte se  Marťula


9 komentářů:

  1. Nasušený ztrácí veškeré hodnoty a chuť- je spousta možností jak ho uchovat , jen ne sušit

    OdpovědětVymazat
  2. https://hubnuti-dieta-a-zdrava-strava.zdrave.cz/medvedi-cesnek-slozeni-obsah-vitaminu-a-zpusob-uchovavani/#utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=clanky

    OdpovědětVymazat
  3. Slušná zásoba. Ještě jsem neměla to štěstí, abych na něj v lese natrefila. Dnes jsem ho zahlédla v květince, že ho prodávají. Mějte se, Kája.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, taky dělávám pesto a vydrží i rok. dávám i ořechy nebo mandle. a teď jsem někde četla, že sušením se ztrácí ty jeho zázračné účinky.
    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo Marti, vy jste našli úplné plantáže medvědího česneku! :-D V takovém množství jsem ho v přírodě ještě neviděla. Teď o víkendu jsem na něj narazila u břehu řeky Jizery, ale tudy chodí spoustu lidí s pejskama na procházky, tam se mi ho sbírat moc nechtělo. Ačkoliv to pesto bych taky moc ráda vyzkoušela.
    Ať vám chutná! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, díky za inspiraci, dostala jsem od kolegyně tip, kde poblíž nás, také u Labe, se medvědí česnek vyskytuje. Pokud bude příznivé počasí o velikonočním víkendu, tak pro něj dojedu. Já jej kupuji ve vaničce a přidávám do rychlých jídel, třeba "číny". Zkusila bych však pesto, protože to je skvělé. krásný den Diana

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marťulko,
    tak jsme na tom stejně viď.Já jsem však nesušila,ale vše namixovala do pesta..
    Přeji ti požehnané Velikonoce.Z❤

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji všem za milé komentáře
    Všem přeji hezké Velikonoční svátky

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...