čtvrtek 31. července 2014

Jak jinak než o kytičkách,zahradě........

Zahrada na konci července.
Nevím jak u vás,ale letošní květena nic moc......buď mšice a nebo plíseň.
Momentálně si užívám dovolenou,ale tímto týdnem končí.Háček,či jiné tvoření jsem neviděla již dlouho.Tak nějak se mě do ničeho nechce.Stačí když sleduji občas v rychlosti vaše weby.Kdo má zahradu ví.....co dá práce.Pak nějaký ten odpočinek,kolo,plavání a naše oblíbené cestování po památkách.
Dnes byl den vytahování plevele,pěkně nám zapršelo,tak to šlo samo.No byla to tak hodina.......
Pak jsem také pokukovala na různé inspirace.Trochu mě tak zase láká pletení z papíru,ale nemám ruličky.Pokukovala jsem po TILDA-šití.No uvidíme ,teď momentálně opravdu lenoším.

Hortenzie jsou opět  plně v květu.Loňská červená velkokvětá se pomalu po přesazení do volné půdy vzpamatovává a má dva květy.
Orchideje, tedy jejich květenství mě opět zaplňují vnitřní okenní parapety.
Některé ještě teprve nasazuji na květ.Již dlouho jsem si žádnou nekoupila,neboť ji nemám kam dát.Pokukuji po odstínech,ale žádný jsem nenalezla co by mě zaujal a nebo již takové mám.
.



Tuto jsem dostala když jsem odcházela  z předcházejícího zaměstnání od kolegyněk.Je ve skutečnosti tmavší než je na fotce.



Čemu se letos opravdu daří...je tato kopřiva.
První květy Trubače.ten si vesele obrůstá pergolu.Z druhé strany je žlutý,ale ten je ještě mladý a nekvete.
Přísavník trojcípý

No, a taky něco z grilovačky.
Houstičky-plátky potřeme olivovým olejem s rozetřeným  česnekem a lehce ogrilujeme.Na vrch můžeme podávat opravdu nadrobno pokrájené rajčátko s cibulí zakápnutě oliv.olejem s trochu cukru,soli a citron.šťávy.
Masíčko bylo kuřecí kousky v marinádě.
No a tady naše zlatíčko
(asi budoucí fotbalista)
Tady s kamarádem Maxíkem.

Přeji hezké dny plné slunce a pohody
Marťula

(děkuji za milé komentáře pod příspěvky)



6 komentářů:

  1. Ahoj Marti!
    Dívala jsem se na tvoje fotky z dovolené a obdivuju,kolik jste toho zase sjezdili.
    Kde vyhledáváš tipy na výlety?
    Orchidejky ti krásně kvetou,máš moc pěkné barvičky a vnouček už je velký kluk.
    Marti,moc zdravím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blani,děkuji
      Vše rychle utíká a Adámek je opravdu již veliký.Letošní dovolenou s památkami jsem vybrala já,moc jsem se chtěla totiž podívat na Bouzov.A Orchideje ty mě již přeplňují okna a musím dávat pozor abych je neshodila s okna.Přeji hezký víkend
      Ps.....všechny mé komentáře mě u tebe na webu padají do spamů....co mám nastaveno špatně prosím?

      Vymazat
  2. Marti u tebe na zahradě se daří všemu, nejen kopřivě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko
      No,děkuji,ale letos je zahrada opravdu nějaká špatná,Ta kopřiva roste jak blázen.Ostatní letničky mě na záhonku sežrali slimáci.

      Vymazat
  3. Marti,nic špatně nastaveno nemáš,nevím,proč se tak děje,ale některé komentáře do spamů prostě padnou.Stačí napsat ještě jedním komentářem upozornění,že jsi mezi spamy a já si tě tam najdu a vylovím

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...