čtvrtek 19. ledna 2012

Ponožky-pokračování.

Smajlíci ke stažení: Počasí: Déšť
No dnes je ale tedy u nás počasí !Včerejší slunečný den vystřídal hustý déšť a zamračeno.No nic uvařila jsem si zbytek moc,moc dobrého pečeného čaje,přivítala jsem se se zvířecími miláčky a usedla k dopsání popisu na háčkované ponožky.Snad popis bude srozumitelný a pochopíte jej.
Tak a přejdeme k popisu.
Ještě vám vkládám obrázek, který je docela důležitý,(popisy použity z časopisu) a zapoměla jsem na něj.Je to úplný začátek háčování, kde vlastně je znázorněno přidávání 4 ok, a kde je střední oko,pravé střední oko,nárt a chodidlo.


Pro délku nohy háčhujeme tolik řad,kolik jich potřebujeme(já zkoušela na své noze).
Pak háčkujeme pro nárt a patu v každě následující kruhové řadě do oka před a za pravým středním okem a oka před a za levým středním okem po 2 pol. dl.sloupkách.toto přidávání opakujeme asi 3krát.v každé kruh.řadě.
Poklop háčkujeme podle popisu(obrázek opět použit z časopisu )
V 1.řadě poklopu společně protáhneme na začátku a konci 2kr.sloupky.Pozor háčkují se krátké sloupky.
Vpíchneme do posledního oka poklopu,protahneme přízi,pak vpíchneme do následujícího oka postraního okraje paty,protahneme přízi,pak nahodíme a protahneme všechny smyčky na háčku.Práci otočíme, a hned háčkujeme do naposledy uháčkovaného oka 1kr.sl.Pokračujeme dle popisu.

Když uháčkujeme poklop nad 15 oky,dále háčkujeme holeň(ta začíná s koncem poklopu).
V popisu je ,že se ujímá dle velikosti od jednoho do třech ok .Já jsem neujímala, a háčkovala dále po obvodě.

Nevím, je to jen hokus pokus.Tady je moje ponožka,kterou nechám jako kotníčkovou.

Sedí docela dobře.V časopise je samozřejmě tabulka ok na různé velikosti.ale to se určitě mění sílou použité příze na háčkování.Vzoreček na ponožce se mě velice líbí a určitě by se dal použít na různé háčkování.Byl by hezký na takové teplé vestě bez rukávů.

4 komentáře:

  1. Martičko, jsi šikulka. Já ponožky pletu. Ale tyhle jsou zajímavé. Víš, co mě rozesmálo? Jak jsi hodila nožku na stoleček ha ha ha. Jsem se zasmála :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Hutulko
    Děkuji za komentík.No hodit nožku na stůl a zapózovat dá taky trochu práce.Mě nic lepšího nenapadlo.To je názorná pomůcka jak to má vypadat.No a k těm ponožkám,já je taky radši pletu.Já jsem ještě háčkované nezkoušela.Když jsem si kupovala ten sešitek, tak jsem letěla z práce, a abych pravdu řekla,myslela jsem si že jsou pletené.Až doma jsem zjistila že se jedná o háčkování.No,ale nevadí.Z jemné příze musí být ale docela příjemné.Tyto jsou z vlny.Pa a díky Marťula.

    OdpovědětVymazat
  3. Marťulko, moc děkuji za podrobný návod. Až nebudu vědět, co roupama :o)
    Pohodový večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...