úterý 1. července 2014

Zahrada v létě

Dnes máme již první červencový den.Doba prázdnin,dovolených,odpočinku,grilovaček............prostě je za námi polovina roku.
Pár foteček.....zahradních a něco na zub.
Zákoutí zahrady z trochu jiného pohledu než ze strany mého oblíbeného posezení.No jak jinak než v pergole.
Na spodním obrázku je Maxíkova vila.On v ní je pouze přes léto a v zimě sídlí doma na verandě pěkně v teploučku
Tady je zase jiné posezení.Odtud je vidět směr do ulice.
Moje první vypěstovaná slézová růže ze semínek....vzešla jediná.Má krásný odstín.
Byla napadená mšicí,jako mnoho jiných rostlinek.
Kvetoucí oregáno
Citrus...bohatě kvetoucí  a plný již mnoha novými plody.
Kvetoucí kaly.

No a tady mé oblíbené hortenzie.
Dnes jsem vyrazila s Maxíkem na sběr hrášku na nedaleké pole.
Vyloupaný hrášek do mrazáku.Je moc dobrý, ale dalo to docela dost práce,natrhat vyloupat......Ještě jsem stačila udělat i polévku....hráškovou se slaninou.......jó je moc dobrá a k tomu jsme si dali  koláč na slano.
PIZZA
No a já dělala pizzové koláčky.

Kynuté těsto potřené olivovým olejem s rozetřeným česnekem.....se šunkou,rajčetem,ananasem,sýrem a bazalkou.
Mňam.........byla to dobrota.
(těsto jsem rozválela na vále a skleničkou vykrajovala kolečka)
No a máme večer,tak se s vámi loučím touto fotkou.

Hezký večer.....dobrou noc.....a příjemný zítřejší den
Marťula

7 komentářů:

  1. Zahrádka Ti rozkvetla do krásy:-)
    Jó a hrášek, toho mám čtyři záhonky, ale stejně asi do mrazáku nezbyde, pořád tam někdo stojí a ochutnává:-))) Snad aspoň na jednu polévku zachránim:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko
      No pokud jsem ho měla na mé skromné zahrádce bylo taky mnoho ochutnávačů,takže nezbyl,ale já ho měla opravdu nachuť.Tohle jsem se vydala na pole,chodil tam kde kdo a dnes tam již stojí cedule soukromý pozemek.Hezký den Marťula

      Vymazat
  2. Hrasok je aj tak najlesi hned pri zahone...kazdym krokom id zahonu straca na chuti...:)
    Presne ako jahody a maliny a egrese a ribezle...no jednoducho na tej zahrade to chuti najlepsie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj
      Tak tento hrášek je suprový,je nedaleko Průhonického parku na poli.Zahrádku tu na pěstování mám opravdu malou,jen tak na něco do polévky.Nějaké to rajče a okurku.Kdysi jsem si dala asi dva nebo tři řádky a oni se o něj hádali.
      hezký den Marťula

      Vymazat
  3. To je ale nádhera. Páni Marti, ty máš vymazlenou zahrádku. Já měla letos poprvé hrášek i do mrazáku, synové flákají docházku k rodičům, tak není kdo by ujídal. Krásný den Rija.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti zahradu máš nádhernou. Na hrášek se taky chystám, ale kluci jsou nemocní, tak doufám, že než se z toho vyhrabou, tak nebude po hrášku. :-( Měj se krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, zahrádka je překrásná. Ta zákoutíčka s posezením, paráda. My letos měli hrášku dva záhonky, tak se část už i mrazí.
    prosím, můžu se zeptat na kaly? my je máme každý rok hrozně nízký. Kvetou, ale stoneček je tak max 20 cm, ale spíš i míň. Sázíme je hluboko? fakt nevím.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...