neděle 29. července 2012

Levandule

Levandule patří mezi mé oblíbené,více oblíbené ať již svou nádhernou vůní tak i jako nádherně kvetoucí rostlinka.
Levandule lékařská je stálezený, přezimující, víceletý keřík, odolný vůči mrazu. Dorůstá výšky 60 -90cm. Je to dekorativní rostlina.
Dočetla jsem se, že existuje 21 druhů levandule a velký počet kříženců. Barva levandule sahá od fialové až po bílou.
Levandule vyžaduje slunné a otevřené stanoviště, lehkou, písčitou, vápenatou půdu dobře propouštějící vodu. Každé tři až čtyři roky starou rostlinu nahradíme novou.


Této nádhery mám asi 10keříků-letošních.

Květiny k svátku od  dcer a ubrus se sadou 3 kbelíčků do pergoly na stůl.






3 komentáře:

  1. Ahoj Marti!!!!!
    Přeju ti všechno nejlepší ke svátku!!!!!!
    No a dárečky jsou moc pěkné.Ty kyblíky jsou super.No a levandule je prostě úžasná kytka a já mám spadeno na tu bílou

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, krása - voní to až k nám. Pokochala jsem se i fotkami z minulých příspěvků, krásně jsi mě navnadila. Myslím, že Beskydy přidám do svých prázdninových plánů - jen na ně dojde nejspíš až příští rok. Ale to vůbec nevadí, sbírám tipy a ukládám si je ve své paměti. Krásné letní dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Tak teď mi došlo, že Marťa je vlastně Marta! Opožděně, ale upřimně všechno nej má milá! Dostala si krásné dárky a úžasně si fotila!
    Levandule mám sice jen 4, vlastně 5, ale klidně nějakou přikoupím....
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...