pátek 2. ledna 2015

První

Tak vás vítám v Novém roce a hned vkládám první tvořivý příspěvek v podobě dětské čepice-kukly.
Dlouho jsem hledala,až se mě podařilo najít popis.Já si jej upravila trochu podle sebe,ale základ je stejný.
Po dlouhé době přišly na řadu opět místo háčku jehlice.
POPIS
Pleteme na jehlicích č.4 ze silnější vlněné příze.
Začínáme na 92.ok,pleteme 1.hl a 1.obr do výše 10.řad.
Na počátku a konci pleteniny dáme 10.ok na pomocnou jehlici nebo nit a zbylých 72.ok pleteme vzorečkem jakým chceme(já použila housky).Vzor opakujeme dle velikosti ,v mém případě cca 9.x Pokračujeme jednu řadu líc hl a rub obr a 6.řad líc a rub hladce.
Na počátku a konci pleteniny dáme 24.ok na pomocnou jehlici a nebo nit a na zbývajících 24.okách pleteme hladce na lícní i rubové straně do výše 50.řad
Oka poslední řady ponecháme na jehlici a boční díly přišijeme k zadnímu dílu čepičky spojovacím stehem.
Poté navlékneme z první pomocné jehlice 10.ok Z prvního bočního dílu nabereme 18.ok,24.ok ze zadního a pak 18.ok z druhého bočního dílu a 10.ok z první pomocné jehlice.
Pleteme krční lemování 1.hl a 1.obr do výše 20.řad a uzavřeme.
Já jsem ještě pletla dál všechny oka líc hl a rub obr.cca 8 řad.
Pak jsem sešila pod bradou.
Čepička sedí velice dobře,velikost jsem odhadla,ale manekýn se nechtěl nechat vyfotit.Nepovažuje to za důležité.

Hezký den Marťula


4 komentáře:

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

LEVANDULOVÉ ♥

Každý rok se těším na voňavá kvítka levandule.......nastal čas..... sklízím a tvořím. Tak tady je moje první levandulové tvoření.......a ...